عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

القای شادابی و طراوت به شهروندان با استفاده از طرح های جدید در المان های شهری

القای شادابی و طراوت به شهروندان با استفاده از طرح های جدید در المان های شهری

تلویزیون شهری

مبلمان شهری

امروزه تغییرات بسیار زیادی در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی صورت گرفته است که از مهمترین این موارد می توان به روش ها و متدهای جدید برای جذب مخاطبان اشاره کرد، اما باید به تحول تجهیزات و ابزار های اطلاع رسانی نیز توجه کرد.

بطور مثال در گذشته از تابلوهای ثابت برای تبلیغات استفاده می شد که علاوه بر هزینه بالای طراحی و ساخت، هزینه نگهداری آن نیز بسیار بالا بود. اما امروزه تابلو روان و تابلوهای ال ای دی  یکی از بزرگترین نقش ها را برای جایگزینی این تابلو ها بازی می کنند. این تابلوها بسیار کم مصرف بوده و هزینه نصب‌شان نیز بسیار پایین است و از طرفی قابلیت تغییر هم دارند، به گونه ای که استفاده کنندگان می توانند با توجه به شرایط، متن آنها را به راحتی تغییر دهند.در ادامه به نقش المان های شهری در روحیه شهروندان می پردازیم و تاثیر آن را بر روی جهت دادن بر روی افکار بررسی می کنیم.

تلویزیون شهری

تلویزیون شهری

مورد مهم دیگر این است که این تابلوها دراندازه ها و در انواع مختلفی با قیمت های مناسب در اختیار مصرف کنندگانی که می خواهند به مخاطبان و مشتریان خود در زمینه های متفاوت اطلاع رسانی کنند، قرار می گیرند، اما می رسیم ب انواع تلویزیون های شهری که در قالب المان ها و مبلمان شهری قرار می گیرند و از آنها در موقعیت های متفاوتی استفاده می شود. یکی از مهمترین رسالت های این تلویزیون های شهری رساندن اخبار و هشدار دادن به مردم و مخاطبان در موارد اضطراری و مورد نیاز در سطح معابر و میدان های اصلی شهر می باشد.

گفتنی است تلویزیون های شهری از نظر نحوه کنترل به دو دسته Online و Offline تقسیم می شوند. در نوع اول یا آنلاین برای راه اندازی تلویزیون شهری از یک کامپیوتر شخصی به عنوان کنترلر استفاده می شود. در واقع از این مدل بیشتر برای ساخت تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ استفاده می شود. اما از نوع دوم یا آفلاین برای تلویزیون هایی استفاده می شود که تنها برای برنامه ریزی به کامپیوتر احتیاج دارند و برای ادامه کار به طور مستقل و خودکار عمل می کنند.

تلویزیون شهری

تلویزیون شهری

نکته دیگر که باید بدان توجه داشت این است که از این تلویزیون ها در چه فضایی استفاده می شود. این تلویزیون ها از نظر کاربرد به دو دستهOutdoor  و Indoor تقسیم بندی می شوند. از تلویزیون های نوع اول بیشتر در فضاهای باز استفاده می شود، مانند چهار راه ها، بزرگراه ها، استادیوم های ورزشی و پارک ها. این مدل کاملا ضد آب بوده و در برابر عوامل فرسایشی گوناگون نیز بسیار مقاوم هستند. باید گفت تلویزیون های مدل دوم ضد آب نیستند و بیشتر در فضاهای بسته از آنها استفاده می شود، مانند تالار ها، سالن های کنفرانس، سالن مترو و البته استادیوم ها.

و اما تابلوهای VMS در جاده ها کمک بسیار خوبی برای اطلاع رسانی به ماشین های در حال تردد می باشد و هزینه را بسیار کاهش داده  و امنیت را برای شهروندان به همراه می آورد. علاوه بر این‌ نکته دیگری که باید بدان توجه شود، سلیقه مخاطب و خواست او از ماست، بدین گونه که نباید تبلیغات ما به صورتی باشد که مخاطب را دچار آشفتگی و تشویش بصری کند و باعث شود مخاطب آن را پس زده یا در بهترین حالت با بی اعتنایی از کنار آن رد شود!

تلویزیون شهری

المان های شهری

برای اینکه این اتفاق کمتر صورت گیرد می توان این المان ها را با طبیعت پیوند زد تا ترکیب مناسبی را همسو با طبیعت داشته باشیم. در حقیقت این کار نه تنها باعث زیبایی شهر می شود بلکه نظر مخاطبان را به خود جذب می کند و می توانند از دیدن آن لذت ببرند باید گفت این باعث القای حس شادی و سرزندگی در شهروندان می شود.

منبع:

http://www.afranews.ir