آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

لیست برترین اپلیکیشن های پیام رسان سال ۲۰۱۶ در جهان

لیست برترین اپلیکیشن های پیام رسان سال ۲۰۱۶ در جهان

http://hooshmandweb.ir/wp-content/uploads/2017/01/messaging-apps.jpg

تلفن‌های هوشمند تبدیل به بخشی از زندگی انسان‌ها شده‌اند و روزانه دقایق زیادی را با آن‌ها سپری می‌کنیم. در کنار مشکلاتی که این دستگا‌ه‌ها برای انسان ایجاد کرده‌اند، اما مزایایی نیز دارند که تمام مشکلاتشان را می‌پوشاند. اپلیکیشن‌ هایی بسیار کاربردی برای آن‌ها منتشر شده و در این مقاله نیز قصد داریم تا با چندین برنامه برتر سال ۲۰۱۶ آشنا شویم. پس همراه کجارو باشید.

در سال ۲۰۱۶ شاهد اپلیکیشن‌های بسیار خوب و جدیدی بودیم که باعث می‌شوند دستگاه‌های اندرویدی هرچه بیشتر کاربردی شده و در عین بهره‌وری، سرگرم‌کننده نیز باشند. در این مقاله از کجارو قصد داریم تا با برترین اپلیکیشن‌های حوزه ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی که در سال ۲۰۱۶ استفاده زیادی از آن‌ها شد و کارایی مناسبی داشتند آشنا شویم. با مطالعه این مقاله حتما چندین اپلیکیشن بسیار کاربردی را خواهید یافت که مایل هستید آن‌ها را روی دستگاه‌تان داشته باشید.

Flychat

Flychat

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران در تلفن‌های هوشمندشان با آن رو به رو هستند، این است که با دریافت یک پیام جدید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی، باید اپلیکیشن آن برنامه را اجرا کنند و به پیام مورد نظر پاسخ دهند. نمایش و پاسخ دادن به این پیام‌ها در هر جایی از گوشی باعث می‌شود که کاربران بسیار راحت‌تر باشند و بدون نیاز به خارج شدن از اپلیکیشنی که در آن لحظه از آن استفاده می‌کنند، می‌توانند پیام را مطالعه کرده و پاسخ دهند.

Flychat نام اپلیکیشنی است که اکنون با سرویس‌های مختلفی نظیر واتس‌اپ، مسنجر، تلگرام، گوگل Hangouts، لاین، اسکایپ و توییتر همگام شده است و پیام‌هایتان را به صورت یک حباب در هر جایی از صفحات موبایل که باشید، نمایش می‌دهد. این اپلیکیشن برای کاربرانی که از چندین پیام‌رسان استفاده می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود. اپلیکیشن Flychat رایگان است اما با پرداخت یک دلار به صورت درون برنامه‌ای، می‌توانید تبلیغات آن را حذف کنید و شخصی‌سازی عمیق‌تری روی آن انجام دهید.

دانلود Flychat

گوگل Allo

Google Allo

در حال حاضر اپلیکیشن Messenger و تلگرام بخش زیادی از کاربران را به سمت خود کشانده‌اند. اما اپلیکیشن پیام‌رسان جدید گوگل که الو (Allo) نامیده می‌شود قابلیت‌هایی جالب‌تر از تلگرام و Messenger دارد. این اپلیکیشن به کمک Al یا هان هوش مصنوعی می‌تواند پاسخ مناسبی برای پیام مخاطبان پیش‌بینی و ارائه کند. این موضوع در خصوص تصاویر نیز صادق است.

گوگل در این اپلیکیشن دستیار صوتی‌اش را نیز با رابط کاربری چت‌هایش ادغام کرده است. این قابلیت، ویژگی‌های زیادی دارد که برای مثال می‌توان به معرفی رستوران‌ها و موارد این چنینی اشاره کرد. البته این اپلیکیشن در حال حاضر مشکلات و محدودیت‌هایی نیز دارد. برای مثال نمی‌توانید به حساب کاربری‌تان از طریق چند دستگاه دسترسی داشته باشید و مستقیما با شماره موبایل شما فعال می‌شود. اما با این وجود، اپلیکیشن Allo گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید و می‌تواند جایگزینی خوب برای پیام‌رسان‌های فعلی باشد.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی گوگل Allo

Messenger

Messenger

با وجود اینکه در سال ۲۰۱۶ شاهد اپلیکیشن پیام‌رسان جدیدی از سوی گوگل بودیم که روی تماس تصویری پایه‌گذاری شده بود (Google Dou)، اما این سرویس نیز مشکلات خودش را داشت. در مقابل پیام‌رسان فیسبوک با نام Messenger در سال ۲۰۱۶ بروزرسانی‌های بسیار خوبی را دریافت کرد که در جریان آن‌ها قابلیت‌های جدیدی به این اپلیکیشن اضافه می‌شد. این اپلیکیشن در حال حاضر می‌تواند روی اندروید Auto نیز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین امکان انجام پرداخت از طریق PayPal نیز روی این برنامه وجود دارد. سرویس مذکور از قابلیت رمز نگاری تک تک پیام‌ها پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این اپلیکیشن نیز امکان بازی کردن با مخاطبانتان است که برای این کار نیازی به دانلود محتوای جدید نیست.

پیام‌رسان فیسبوک قابلیت تماس تصویری نیز دارد و این شرکت در تعطیلات سال نو میلادی امکان چت گروهی تا ۵۰ نفر به صورت همزمان را نیز ارائه کرد.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Messenger

Giphy

Giphy

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که در طول چت کردن‌هایتان فایل‌های گیف زیادی را می‌فرستید، احتمالا عاشق اپلیکیشن Giphy خواهید شد. این اپلیکیشن با کمک موتور جستجوی قوی خود می‌تواند فایل‌های گیف (Gif) بسیار مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

از آنجایی که Giphy یک سرویس آنلاین است، می‌توانید گیف‌های خوبی را برای مناسبت‌ها و واکنش‌های مختلف به دست آورید و آن‌ها را در اپلیکیشن‌های پیام رسان، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Giphy

Storm It

Storm It

همان‌طور که می‌دانید، در توئیتر محدودیت ۱۴۰ کارکتری برای نوشتن توئیت‌ها وجود دارد. اما اگر شما می‌خواهید متنی بنویسید که بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر است، در این صورت Storm It می‌تواند راهکار بسیار مناسبی باشد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد که پیام‌هایشان را تا اندازه‌ای که نیاز دارند بنویسند و سپس برنامه به صورت خودکار، پیام را بخش‌بندی می‌کند و هر کدام را در یک توئیت ارسال می‌کند. از این طریق در قالب چند توئیت، کل پیام کاربر ارسال خواهد شد. این اپلیکیشن کلمات را نمی‌شکند و ساختار پیام را به هم نمی‌ریزد. به همین دلیل خواندن توئیت‌های ارسال شده توسط آن نیز بسیار ساده است.

دریافت اپلیکیشن Storm It

بهره‌وری

تقویم گوگل (Google Calendar)

Google Calendar

اپلیکیشن تقویم گوگل در سال ۲۰۱۶ عرضه نشده است اما دلیل قرارگیری آن در لیست بهترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۱۶ عرضه آپدیتی بسیار جالب برای آن بود. این بروزرسانی باعث شد که اپلیکیشن Google Calendar یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تقویم سال باشد.

علاوه بر این که کاربران در این اپلیکیشن می‌توانند رویداد‌ها و ملاقات‌هایشان را زمانبندی کنند، تنظیم یادآور به صورتی که هشدار آن روی کامپیوتر نیز نمایش داده شود وجود دارد. علاوه بر این، اگر می‌خواهید عادت خوبی نظیر ورزش کردن در زمان خاصی را در خودتان ایجاد کنید این اپلیکیشن می‌تواند به خوبی کمکتان کند. تقویم گوگل قادر است به صورت خودکار زمان‌بندی مناسبی را برای دستیابی به این هدف تنظیم کند و همچنین تا رسیدن به آن هدف نیز شما را دنبال خواهد کرد.

علاوه بر این، اگر شما از G Suite استفاده می‌کنید، این اپلیکیشن می‌تواند بر اساس اینکه چه زمانی سالن کنفرانس در شرکتتان خالی است، زمان مناسبی را برای ملاقات‌هایتان پیشنهاد کند (G Suite نام یکی از ابزار‌های حرفه‌ای گوگل است که برای کار و مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد).

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Google Calendar

Google Keep

Google Keep

اپلیکیشن Google Keep یکی از بهترین برنامه‌ها برای یادداشت‌برداری روزانه است. این اپلیکیشن که قابلیت‌های بسیار زیاد و مفیدی دارد به کمک رابط کاربری ساده‌اش به کاربران این امکان را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن یادداشت‌برداری کنند.

این اپلیکیشن علاوه بر این که اجازه می‌دهد لیستی را برای خودتان بسازید و تصاویر و توضیحاتی به یادداشت‌هایتان اضافه کنید، امکان نوشتن یادداشت و علامت‌گذاری در تصاویر را نیز به کاربرانش می‌دهد. این یادداشت‌های تصویری به صورت صفحات وب برای استفاده‌های بعدی ذخیره می‌شوند.

کاربران در این اپلیکیشن می‌توانند بر اساس رنگ و تگ‌ها، یادداشت‌هایشان را سازمان‌دهی کنند. Google Keep یک ویجت دوست داشتنی نیز دارد که از طریق آن می‌توان بدون نیاز به این که اپلیکیشن را اجرا کرد، به اطلاعات مهم دسترسی یافت.

دریافت اپلیکیشن اندرویدی Google Keep

 

لیست برترین اپلیکیشن های پیام رسان سال ۲۰۱۶ در جهان