آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کارمندان قدیم مایکروسافت الان مشغول چه کاری هستند؟

کارمندان قدیم مایکروسافت الان مشغول چه کاری هستند؟

اولین کارمندان مایکروسافت اکنون در چه جایگاهی و در کجا مشغول به‌ کار هستند

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به زندگی اولین کارمندان شرکت مایکروسافت و این‌که در حال حاضر چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند.

با نگاه به تصویر بالا یک سؤال به وجود می‌آید و آن این است که آیا این افراد از سرمایه‌گذاران مایکروسافت هستند؟

این عکس، تصویری از یک خانواده اهل آلبوکرکی با مدل موها و لباس‌های عجیب نیست. این گروه شامل افرادی است که در ایجاد مایکروسافت نقش مؤثری داشتند.

شاید با کمی دقت توانسته باشید بیل گیتس را با مدل موهای عجیبش، در قسمت پایین و سمت چپ عکس تشخیص بدهید.

این عکس درست قبل از راه‌اندازی این شرکت در شهر آلبوکرکی ایالت سیاتل گرفته شده است. جای تعجب نیست که مایکروسافت نتوانست اشخاصی را که مایل باشند به نیومکزیکو مهاجرت کنند، پیدا کند.

اولین کارمند این شرکت، شخص وسط تصویر یعنی باب گرینبرگ است. او در یک مسابقه‌ی رادیویی توانست با حدس نام یک رئیس جمهور که در یک ترور کشته شده بود، برنده‌ی یک نقاشی رایگان شود. این افراد، کسانی هستند که در ایجاد یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های تجاری آمریکا نقش مهمی ایفا کردند.

بیشتر ما از سرگذشت دو مرد جوانی که در گوشه‌ی سمت چپ و راست و پایین تصویر قرار دارند، اطلاع داریم. بیل گیتس و پل آلن. اما شاید در مورد سایرین اطلاعات چندانی نداشته باشید؛ بنابراین در ادامه به بررسی سرگذشت این افراد می‌پردازیم.

Bill Gates

همه‌ی ما از سرگذشت این مرد جوان اطلاع داریم: بیل گیتس شرکت مایکروسافت را تأسیس و آن را به یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های جهان در عرصه‌ی تکنولوژی تبدیل کرد. در طول این مسیر، او ثروت زیادی به دست آورد و در حال حاضر او و همسرش ملیندا گیتس در بنیاد خود مشغول انجام امور خیرخواهانه هستند.


Andrea Lewis

آندریا لوئیس تنها عضو شرکت از اهالی شهر آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو بود. او نویسند‌ه‌ی فنی مایکروسافت و وظیفه‌‌اش نوشتن اسناد‌ی بود که در خصوص نحوه‌ی استفاده و کاربرد نرم‌افزار‌های ساخته‌شده توسط مایکروسافت، توضیحاتی را برای کاربران و مردم ارائه می‌کرد. در سال ۱۹۸۳ او از مایکروسافت جدا شد و به‌عنوان یک نویسنده و روزنامه‌نگار مستقل شروع به فعالیت کرد. به لطف اختیاراتی که او در مایکروسافت داشت، دارایی خالص او توسط AP، حدود ۲ میلیون دلار برآورد شد.


Maria Wood

ماریا وود حسابدار مایکروسافت بود و با یکی از افراد حاضر در تصویر ازدواج کرد. دو سال بعد، او همکاری خود را با شرکت قطع کرد و از آن‌ها به دلیل وجود تبعیض جنسیتی در شرکت، شکایت کرد و مایکروسافت مجبور شد ماجرا را حل و فصل کند. از آن به بعد او به پرورش کودکان خود و شرکت در امور خیرخواهانه پرداخت.


Paul Allen

بعد از بیل گیتس، پل آلن مشهور‌ترین فرد حاضر در تصویر است. آلن، یکی از بنیان‌گذاران و مؤسسان مایکروسافت، بر اساس اعلام مجله‌ی فوربز، بیست و یکمین فرد ثروتمند دنیا است. او مالک تیم بسکتبال پورتلند تریل بلیزرز، تیم فوتبال Seattle Seahawks و همچنین مالک یکی از بزرگ‌ترین قایق‌های بادبانی جهان است.


Bob O

باب اُریر یکی از مسن‌ترین کارمندان مایکروسافت در زمان تأسیس این شرکت بود. او در پروژه‌ی فرود سفینه‌ی فضایی ایالات متحده‌ی آمریکا روی ماه، در مرکز کنترل و فرماندهی ناسا مشغول به کار بود. او در مایکروسافت به‌عنوان یک ریاضیدان به بازنویسی کد‌های DOS به‌منظور اجرا روی کامپیوتر‌های IBM می‌پرداخت. در سال ۱۹۸۳ شرکت را ترک و به زادگاهش تگزاس نقل مکان کرد و به گاوداری مشغول شد. سرمایه‌ی او در حدود ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود و او به‌عنوان یکی از اعضا‌ء هیئت مدیره‌ی چند شرکت تجاری محلی مشغول فعالیت است.


Bob Greenberg

باب گرینبرگ پس از اقداماتی که برای ایجاد یک نسخه‌ی جدید از زبان بیسیک (یکی از اولین زبان‌های برنامه‌نویسی) انجام داد، مایکروسافت را در سال ۱۹۸۱ ترک کرد. هنگامی که او از شرکت رفت تمام تلاش خود را برای کمک به شرکت خانوادگی خود، Coleco انجام داد. این شرکت که در زمینه‌ی تولید عروسک‌های Cabbage Patch Kid فعالیت دارد، در آن سال‌ها توانست محبوبیت بسیاری به دست آورد. او اخیرا اعلام کرده که مشغول کار روی نرم‌افزار آموزش گلف است. او هنوز هم خصیصه‌های اخلاقی خود را حفظ کرده است.


Marc McDonald

مارک مک دونالد اولین کارمندی بود که از مایکروسافت حقوق ماهانه دریافت می‌کرد. او این شرکت را در سال ۱۹۶۴ ترک کرد، زیرا موافق گسترش و توسعه‌ی شرکت نبود. پس از ترک مایکروسافت، او به یکی دیگر از شرکت‌های پل آلن با نام Asymetrix رفت. مدتی بعد او به شرکت نرم‌افزاری سیاتل، دیزاین اینتلیجنس (Design Intelligence) رفت که در سال ۲۰۰۰ توسط مایکروسافت ایجاد شده بود. به این ترتیب او در نهایت مجددا به مایکروسافت پیوست! با توجه به AP، او ثروتش را در حدود ۱ میلیون دلار اعلام کرده است.


Gordon Letwin

گوردون لیتوین تا سال ۱۹۹۳ در شرکت ماند. سابقه همکاری او با مایکروسافت بیش‌ از سایر کارمندان است (البته بعد از بیل گیتس). او برنامه‌نویس مایکروسافت بود و بر اثر سختی کار و فشار‌های کاری فراوان تصمیم گرفت مدتی استراحت کند و به همین دلیل همکاری خود را با مایکروسافت قطع کند. او در آریزونا یک مزرعه دارد و از فعالان عرضه‌ی محیط زیست است. ثروت او چیزی در حدود ۲۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.


Steve Wood

استیو وود همسر ماریا وود، در سال ۱۹۸۰ مایکروسافت را ترک کرد اما همکاری خود را با پل آلن در چند شرکت دیگر ادامه داد. در سال ۱۹۹۶ او یک شرکت پیام‌رسان سیار با نام Wireless Services Corp  تأسیس کرد که بعد‌ها به SinglePoint تغییر نام داد و او هم‌اکنون ریاست شرکت را بر عهده دارد. ثروت و دارایی‌های او و همسرش چیزی در حدود ۱۵ میلیون دلار است.


Bob Wallace

این‌طور که از شواهد پیدا است، باب والاس یکی از اولین کارمندان مایکروسافت بود. پس از ترک مایکروسافت، او وقت و سرمایه‌ی خود را صرف تحقیق روی دارو‌های روان‌گردان کرد. علاوه بر آن، شرکت نرم‌افزاری با نام Quicksoft را نیز تأسیس کرد. او در سال ۲۰۰۲ بر اثر بیماری ذات‌الریه درگذشت.


Jim Lane

جیم لین، مدیریت پروژه‌های مایکروسافت را بر عهده داشت و در سال ۱۹۸۵ از این شرکت رفت. او بارها اعلام کرده است که «مایکروسافت مرا تحت تأثیر قرار داد». او پس از قطع همکاری با مایکروسافت شرکت نرم‌افزاری خود را تأسیس کرد. وی در زمان همکاری با مایکروسافت، در روند همکاری این شرکت با اینتل، نقش چشمگیری داشت.

first 11 Microsoft employees

first 11 Microsoft employees today

کارمندان قدیم مایکروسافت الان مشغول چه کاری هستند؟